måndag 12 oktober 2015

Stickinspiration

När man är på stickläger kan man inte låta bli att inspireras av varandras stickningar. Man hittar nya mönster, lär sig nya tekniker, får känna på nya, spännande garn, man inspireras helt enkelt! Så, feast your eyes on these pictures!




Jag monogamstickade på min Bello de första dagarna, den blev färdig under lägret!




Airis socka, älskar färgerna!




Pia stickade i Ann-Britts handfärgade ljuvliga garn.




Ett kreativt, ulligt kaos!




Jojo stickade sockor i Pallas, härliga färger!




Helenas alpacka-tröja, underbart mjuk!




Marit stickade en filt i tjock garn, kommer att värma gott!




Ninas sockstickning agerade glasögonhållare emellanåt :)




Mina sockor, min garnskål och Helenas sockstickning i bakgrunden.




Ann-Britts underbara restgarnsfilt!




Så imponerad av Ankis tvåändsstickade projektpåse!!




Ann-Britt påbörjade en kofta i mjukaste Alpakka från Sandnes.




En ödehusvante i tomterött Smart-garn.




Visst blir man sugen att sätta sig och sticka? Mycket mer stickades naturligtvis under lägret, tyvärr kunde jag inte fota allt. Man inspireras så under dessa fyra underbara dagar! Ser fram emot första helgen i november, då ska jag inspireras i Kalix på Stickretreat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar