måndag 22 juni 2015

Mysteriet

Åven i år har Maria en mysteriestickning i Året runt, den första delen, utav tre, finns att köpa i butik just nu. Jag nappade på och plockade i mitt garnskåp...



Ovan ser ni de alternativ jag kom fram till. Jag funderade, visionerade och testade. Det jag stickar i ser ni högst upp, minus Noro nystanet som var för grovt i jämförelse med det gröna Semilla...




En för min ny uppläggning, blev riktigt snygg!




Tydligen gör jag ägg-nystan hela tiden nu :D Det här är dock gjort utan nystpinne vilket betyder att jag får ta tråden utifrån nystanet.


2 kommentarer:

  1. Kul att se att du stickar denna stickning. Har köpt tidningarna och har inte bestämt mig ännu för om jag skall börja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började på ledtråd 2 igår. Den är lite utmanande, får testa på nya tekniker vilket jag tycker är kul :)

      Radera