måndag 8 juni 2015

Marin, guld och sushi

Förra torsdagen styrde jag kosan mot Helsingfors. I tåget påbörjade jag Marin, andra gången gillt. Denna gång med lite större stickor. Garnet är ett gammalt sockgarn från Novita, Karhu tror jag det heter. Köpte två nystan på loppis för länge sedan, älskar färgen!



Jag åt lunch i en guldsmedsverkstad när jag hälsade på min kusin i hans guldsmedsaffär, Alfred K. Affären finns på Fabriksgatan 5, besök den om ni är i Helsingfors och hälsa från mig :)




En annan lunch intogs på en sushirestaurang, strax innan jag hoppade på bussen som tog mig till min min guddotters 5 års kalas (jag bodde här under mina dagar i Helsingfors).




Hann även med ett besök i Snurre var jag köpte garn.




På hemvägen stickade jag vidare på min Marin. Jag var mycket obekväm när jag satt och stickade. Skruvade mig i stolen och visste inte vart jag skulle vända mig. För att jag satt och stickade, undrar du? Nej, för att en kvinna satt och stirrade på mig hela tiden. Så jäkla obehagligt!




Har stickat vidare på sjalen här hemma, den kunde ha blivit lite glesare, dvs. kunde jag ha haft ännu större stickor. Men nu kör vi så här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar