tisdag 5 maj 2015

Svart, sa du?

Ni vet talesättet, skomakarens barn går utan skor... Under våra 22 år tillsammans har jag bara stickat ett par sockor åt maken. Ja jag vet, jag skäms :( Så länge min mormor levde höll hon honom med sockor, nu är det 6 år sedan hon gick bort vilket betyder att maken var i behov av ett par sockor. "Kan du inte sticka ett par svarta sockor åt mig?", undrade han. Njoo, visst kan jag det, är det ok att jag lägger till lite färg i skaftet? "Go for it", sa han...






Sockorna är stickade för nån månad sedan, bilden nedan är tagen under Vasaloppet...




Jag tog med mig de färdiga sockorna till ett stickcafé, bra att fästa trådarna då du sitter och pratar med folk :)




Tyvärr finns ingen bild av de helt färdiga sockorna. När jag kom hem från stickcaféet norpade maken sockorna åt sig och har haft dom på sig varje dag efter det. Det här betyder att dom redan är noppiga och ser använda ut, gaaaah... Nåja, får sticka ett par till åt honom, har randningsgarn kvar ;)

Garn: 7 bröder från Novita
Stickor: 3.5 mm Cubics dpn's
Mönster: Bassockor med slätstickat skaft
Åtgång: 146 g


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar