lördag 2 maj 2015

Ryck

Plötsligt händer det. Man blir helt överrumplad och fundersam, men snabbt konstaterar man att det gäller att smida medan järnet är varmt. Så man agerar, utan att tänka på att man gör det. Snabbt och metodiskt, alltjämt förvånad över denna plötsliga energi och lust. Japp, you've got it, jag har blockat!!

Min vita sjal, Fan shawl, var nog mitt äldsta wip, påbörjat för ca 4 år sedan. När jag väl plockade upp stickningen ur korgen tog det några timmar att färdigställa sjalen. Sen vek jag återigen ihop den, tillsammans med ett par sockor, och lämnade dem att vänta på lust och energi.





Inför stundande examenskaffe om en månad måste jag börja reda upp i hörnen, därav denna enorma lust att få undan saker och ting. I samma veva satte jag en gammal kofta i blöt/tvätt, den har legat och väntat på den rätta stunden för detta i över ett år... Ja, jag medger, det är så man skäms. Men nu ska det bli andra bullar! Nu ska här göras klart! Min virkade filt, som jag mot alla odds ser ut att få färdig denna helg, är näst på tur. Filten saknar ännu 3-4 varv fasta maskor, ett varv tar ungefär en film att göra... Så vi får se om jag gör ett varv och sen anser den färdig ;)




Ha en fin lördag go vänner, ännu en dag ledigt innan jobbet åter kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar