lördag 4 april 2015

Nya tider

Som alltid när jag stickar en tröja uppifrån och ner, på rundsticka, blir jag tveksam. Jag har massor med maskor och plagget ser enormt ut! Får mig alltid att tvivla på om jag räknat tätheten rätt, om jag borde ha gått ner en storlek i alla fall... Så också nu, när jag stickar på Laneway.




Men efter att ha lämnat maskorna för ärmarna på trådar kunde jag prova och den passar! Ska ännu göra ökningar en stund, tror den kommer att bli hur bra som helst!





Stickamera.se's mysteriesocka växte i torsdags med ledtråd 2, hälen. Nästa vecka är jag bortrest på torsdag, härligt att få komma hem till den tredje och sista ledtråden då. Ja, det är ju alltid roligt att komma hem till familjen, naturligtvis.





Men det blåser nya vindar hemma hos mig, vi går mot nya tider. I morse steg både dottern och sonen upp kl 5 och åkte till sina jobb. Maken och jag? Ja, vi vände sida och fortsatte sova ;) Glad påsk, kära vänner!!


2 kommentarer:

  1. Ja, din Laneway kommer att bli toppen!
    Jag gillar din presentationsbild :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma! Jag är lite rädd över att den kommer att klia sen, får skaffa lämplig underklänning ;) Jag älskar min Vitamin D, koftan på bilden högst upp, som att bära solsken :)

      Radera