fredag 27 mars 2015

Mysteriestickning

När jag såg att Dödergök hade gjort ett mönster på en mysteriesocka till stickamera.se var jag inte sen att köpa mönstret. Några dagar fick jag snällt vänta innan första ledtråden släpptes. Igår var det äntligen dags! Flerfärgsstickning är nåt jag gärna övar på så varför inte ett par sockor?




Det gula garnet är ett restnystan efter min Vitamin D-kofta. Garnet är färgat av Limmo-design, just den här gula färgen heter Saffran. Det flerfärgade är Katia Olé India.




Jag gillar det jag ser så här långt, trots att jag var (läs: är) lite osäker på det flerfärgade garnet, om det syns tillräckligt... Jag funderade på detta på Instagram (du hittar mig som Ickamicka där) varpå Dödergök kom med den geniala idéen att jag ju kan sticka två par, var det andra paret får bli med större variation :) Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar