fredag 3 oktober 2014

Dödergöks sockutmaning

I våras, eller var det i somras?, startade Dödergök en sockutmaning på Instagram. Utmaningen gick ut på att man själv fick sätta mål, jag valde att innan jag fyller 40 år sticka 6 par sockor åt mig själv.

Det började bra. Jag nystade, redde upp, plockade, planerade och stickade 2 par restgarnssockor.




Sen plockade jag fram ett garnnystan jag länge velat sticka ett par sockor utav. Jag hade påbörjat ett par, men dom rev jag upp. Istället valde jag mönstret Undulating rib socks.





För mitt fjärde par dök jag långt ner i wip-korgen. Detta projekt har legat till sig över ett år. När man lägger en stickning till sidan så länge är risken stor att du blir med två ganska olika sockor som resultat ;) Nåväl, hälarna är olika men det är som det är.



Det femte paret påbörjade jag i somras. Jag beställde ett härlig garn från Eaden yarns i England, tycker nystandet är nåt utav ett konstverk! Helt enkla sockor, bara räta maskor. Kanske för enkla, påsen med stickningen ligger snällt i sin korg...




Det sjätte paret är färdiga, tro't eller ej! Men men, dom har jag gett bort. Värmer en stickares hjärta när nån blir genuint glad över att få ett par stickade sockor :) Sockorna bor nu hemma hos grannen, bra så. Jag glömde fota dom innan jag gav bort dom, bilden är grannens.





Så, tyvärr har jag inte riktigt klarat min utmaning. Jag fyller 40 år nästa veckas tisdag så det finns liiiite tid kvar att sticka klart sockorna med garnet från England. Dock har jag valt att ge bort två par, vilket inte var tanken från början. Men det är väl så med en utmaning, den kan komma att ändra form lite vartefter, bara att lita på att det blir bra :)







3 kommentarer:

  1. Behöver man anmäla till stickmys på lördag och kan man komma fast man inte är fr Nykarlebytrakten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan anmäla dig på detta vis, om du vill. Anmälan behövs närmast för att se till att kaffe & dopp räcker till alla, en person ryms alltid med, även oanmäld! Du är så varmt välkommen med trots att du inte är från Nykarleby! Hoppas vi ses i morgon! Kram Mikaela

      Radera
    2. Tack då kommer jag :) Carina

      Radera