onsdag 6 augusti 2014

Fattigskogen - lördag

Ni vet hur barn känner sig på julafton? Pirrar i magen och sekunderna segar sig fram? Precis så kändes lördagförmiddag...

Jag spejade mot backkrönet typ en gång i minuten...




Lisa plockade fram sin slända och började spinna...




Så äntligen! En Volvo kör in på gården, jag kunde inte hålla mig utan sprang henne till mötes. Knäppa finne tänkte säkert många ;) Underbara Dödergök kom till Fattigskogen! Vi hade stämt träff med sländor och ull, hon antog jobbet att lära mig spinna. En superb lärare om du frågar mig, se bara!!







Japp, den lilla FINA härvan till vänster har JAG spunnit! Från att inte ha funnits föddes garn mellan mina fingrar, så himla cool känsla! Garnet till höger är det jag färgade.




Ann-Britt har spunnit tidigare, EN gång tidigare, och spann det ljuvligaste garnet! 





Dags för garnlotteri!





På kvällskvisten så... japp, Emma spann :D




Bara en bild till, bara för att. Jag lovade fröken att vara stolt över mitt fluffiga garn :)




 Ann-Britt får vara stolt även hon :)




Ika och Lena.





Kvällsstickning.





Solen går ner över ett lyckligt Fattigskogen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar