lördag 5 juli 2014

Broken seed

Jag hinner inte sticka lika mycket som jag skulle ha lust till. Så är det när man har två jobb över sommaren. Det andra jobbet tillåter mig sticka, när det inte kommer nya husvagnar eller -bilar till campingen. Det jag mest stickat på är Surry hills av Maria Magnusson. Jag har kroppen klar, påbörjat en ärm. Igår märkte jag att tyget blir mycket sladdrigare när jag stickar på strumpstickor jämfört med rundstickor som på kroppen. Ska riva upp och leta fram en lämplig rundsticka istället, får köra magic loop. Men jag hade inte lust med att riva upp igår kväll när jag väl kom hem. I stället plockade jag fram en halvfärdig socka som legat i korgen i säkert ett år, kanske till och med längre. Tycker om färgkombinationen brunt-rosa, trots att jag inte är en "rosa" person. Mönstret är avbruten mosstickning.




Igår var en stor dag hemma hos oss, sonen fyllde 18 år. Idag firar jag och maken 17 års bröllopsdag, silkesbröllop enligt wikipedia :) Detta firar vi med att åka på kaffe till svägerskan som har födelsedag idag. Vädret är äntligen somrigt, vi har klarblå himmel, sol och underbart varmt. Ha en fin helg allesammans! 

I nästa vecka kommer lite ny information vad det gäller sticklägret som hålls i medlet av oktober/november! Mer kurser och billigare pris, hur låter det? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar