måndag 2 juni 2014

Rester, fester och sommar

Här går tiden snabbare än man hinner med. Min yngsta har gått ut grundskolan, vart har alla år tagit vägen? Tycker det inte är så länge sedan hon började första klass... Som en av mina vänner på facebook så snällt påpekade, detta betyder att dottern blivit äldre, inte jag ;) Med strålande betyg och stipendium går hon nu mot nya utmaningar, gymnasiet väntar till hösten.

Sommarlovet har så börjat. Dottern firar första dagen ledigt med att fara till jobbet :) Även sonen har sommarjobb, idag har han ledigt dock. Han fyller 18 år om en månad, övningskör för fullt. Så det har han på agendan idag. Plus att jag hoppas komma hem till en färdigt klippt gräsmatta. Ibland är det en fördel att vara allergisk mot gräs ;)

Rester... Jo, ni minns mina restgarnssockor som jag stickade tidigare? Jag gjorde ett par till i samma veva men tyckte att dom kunde passa min mamma bättre så hon fick dom i födelsedagspresent igår.



Garn: Allsköns rester
Mönster: Eget hopkok, sweet tomato heel
Stickor: Knit pro dpn's 2.5 mm
Åtgång: 60 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar