söndag 1 december 2013

Julkalender och julkulor

Äntligen är december här, som jag har väntat! Ja, jag älskar julen, väntan på julen, allt som hör därtill! I år har jag för första gången satt igång en julkalender på Garnstugan, du hittar kalendern här. Lönar sig att titta in varje dag ;)

Jag har blivit biten av julkula-myggan, big time. Jag stickar kula efter kula och tycker det är hur kul som helst! Igår, när jag var på julmarknad vid Sunds trädgård stickade jag en klar och påbörjade nästa. Den blev sen klar här hemma varpå jag började med en ny :) En "ond" cirkel ;)










Mönstren jag använder kommer ur Arne & Carlos bok Julekuler.

10 kommentarer:

  1. haha =) ja de kulorna är smått beroende framkallande. jag stickade 15 förra året och har stickat 4 till i år. målet är att få gjort alla 55, men det får gärna ta hur många år som helst =) kram eddy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag uppe i fem stycken julkulor för denna säsong. Ska ta ett litet avbrott för att eventuellt återkomma till dom lite senare. Har ju så mycket annat jag vill sticka ;)

      Radera
  2. Och jag har snöat in på virkade stjärnor... så kan det gå.
    Du har en utmärkelse att hämta i min blogg: http://ingescyber.wordpress.com/2013/12/01/sunshine-award/

    En riktigt skön adventstid önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Inge! Jag ska definitivt virka några stjärnor till vår julgran i år :)

      Radera
  3. Mycket vakcra sjalar dom 2 ,randig och grön, kan jag få mönster på den randig,blir mycket tacksam..Mvh Barbara i God Nytt År

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Barbara! Tyvärr vet jag inte vilken sjal du menar? Jag brukar alltid skriva ut namnet på mönstret när jag bloggar om en stickning, kanske det framgår i texten vad sjalen heter? Gott nytt år!

      Radera
  4. Den heter gratitude,det står att den är gjort i mars,,den är randig,mycket fin,mvh,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då vet jag vilken du menar :) Mönstret till Gratitude finns bland annat att köpa på Ravelry!

      Radera
  5. Kan jag köpa den i från dig, jag kan inte engelska, och det är så krånglig,,blir mycket tacksam,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan inte jag sälja mönstret till dig pga. upphovsrätten. Mönstret finns dock både på engelska och svenska när du köper det via Ravelry. Borde också finnas att köpas via en webshop i Sverige, måste återkomma med namnet på denna shop.

      Radera