torsdag 6 juni 2013

Projekt #7

Idag har jag börjat med projekt #7, detta trots att det bara är den 6.6.2013. Igår virkade jag ett glasunderlägg och påbörjade en disktrasa, den senare räknades som dagens projekt. Så jag är lite snabbare än jag bör vara ;) Det här är bara bra dock, speciellt sen midsommarveckan då jag ska in för ögonoperation, kan tänka mig att jag inte börjar lägga upp maskor för nåt nytt projekt efter att ha vaknat ur narkosen ;)

Idag påbörjades ett lite större projekt, en sommartöja. Jag stickar i ett härligt bomullsgarn, Essentials cotton DK, ett merceriserat bomullsgarn med mycket fin lyster. Mönstret finns i Garnstugan, men det är inte uppdaterat i webshopen ännu. Mönstret har nummer 16978 om nån är intresserad.




Edit: Fick riva upp allting, hade snott början :/ Lika så bra å andra sidan, det såg mer ut som ett tält ;) Ska sticka en storlek mindre, lägger upp på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar