torsdag 9 juni 2011

Regnbågen

Jag virkar på en filt till ett litet gossebarn som ännu inte sett världens ljus... Men jag är mycket tveksam, som jag skrev på online stickcaféet nyss... Är rädd att föräldrarna till bebisen inte kommer att tycka om filten, att den är för flickig i färgerna eller att den blir för stor/liten (den är ca 75 cm bred)... Tanken är att jag ska virka några varv fasta maskor i ljusturkos, eventuellt också samma nyans som den limegröna, runt filten sen när mormorsruteränderna är färdiga. Vad tycker du? Är den too girly?

2 kommentarer:

  1. Filten blir underbart fin. Passar flicka eller pojke lika bra. Jag är säker på att de kommer att uppskatta den!

    Håller tummarna

    vonna

    http://vonnasniggeling.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Nej! Jag tycker inte att den blir för flickig, den ser jättefin ut!
    Va kul förresten med mormorsruteränder! Jag har inte sett tidigare!

    SvaraRadera