torsdag 4 november 2010

Det vackraste jag vet...

... är mitt ny-nystade ullgarn! Det doftar får i huset, garnet är strävt, ulligt och pickigt. Men det kommer att bli en supervacker sådanhär... På sticklägret hade Ann-Helen en precis sån, i en vacker grå nyans, en sån vill jag också ha! Men jag kör med, för mig, säkra färger och väljer grönt. Detta garn har legat till sig i mitt garnskål ganska länge, jag har köpt det via en blogg, hon brukar sälja just detta estninska ullgarn lite nu och då... Gäller att ha ögonen öppna om man är intresserad.




Från en tjock, underbar härva föddes detta vackra...







Kak-nystanet väger 241 g och är hela 15 cm i diameter! Nu ska jag bara en sväng med dottern till stan för att inhandla vinterjacka, sen är det jag och underbart grönt kak-garn hela kvällen <3

1 kommentar:

  1. Å vilket vackert garn! Det blir en fin sjal!

    Jag är också sjalsugen, men ska sticka färdigt årets julklappar först.

    SvaraRadera