måndag 2 augusti 2010

Grodor i stickpåsen

Tunikan jag skrev om i förra inlägget är föräxad! Mönstret är nog absolut den mest svårskrivna jag nånsin har läst! Inom samma mening, som innehåller närmare 30 ord, beskrivs hur man ska göra fram till varv 24, men helt plötsligt står där nåt som man ska ha gjort redan tidigare? Och jo, jag vet att man ska läsa igenom hela mönstret, men tyvärr hjälper inte det riktigt i detta fall... Maskantalet stämmer överhuvudtaget inte, jag har närmare 30 maskor för mycket redan nu, trots att jag har 2 * 12 ökningar kvar! Jag satte den till sidan, orkar inte fundera just nu, får återkomma till upprepningen senare...


Men idag på jobbet kom jag helt plötsligt på vad jag absolut måste sticka!! På Petras blogg har hon lagt ut ett mönster på en enkel, men jättefin, babykofta! Denna skulle passa perfekt till min lilla guddotter som ska döpas inom ca en månad! Så fram kom garn och stickor och jag njuuuter av varenda räta maska, det blir ju så fint!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar