måndag 21 juni 2010

Första FotbollsVmsFO + ufo

I rekordfart stickade jag klart denna tröja... Den är fortfarande på samma ställe, hänger över soffan orörd sen jag tog fotot för några dagar sen... Blockning saknas ännu alltså. Ska se om jag kommer till skott med det idag. Jag har för övrigt en sjal oblockad ännu också, North Roe sjalen. Verkar ha nåt emot det här med blockning ;)







Jag har efter tröjan börjat på med nästa vm-stickning, sjalen/halsduken Saroyan. Garnet är ett underbart garn, Manos Silk Blend. Färgerna är kanske inte till hundra precis mina, men det får kvitta, jag älskar detta garn, så mjukt, behagligt och härligt att sticka i!! Eventuellt ett garn som jag kommer att ta in till garnstugan mot hösten... Jag har kommit betydligt mycket längre, jag har 5 st löv kvar på "andra" sidan av sjalen... Sen blir det att komma på fler vm-stickningar :) För visst var det så att man kan sätta till fler projekt allt eftersom??


1 kommentar: