söndag 9 maj 2010

Wollmeise!!


Jag har länge "längtat" efter detta garn. Jag har ju så ofta läst på olika bloggar och Ravelry om detta enastående garn, men aldrig har jag fått beställt nåt. Vet inte om mitt hjästa skulle klara av den tävling som uppenbarligen uppstår när de äntligen uppdaterar sin webshop :) Så jag tar det lilla lugna och spanar efter garn via Ravelry... I förra veckan hade jag turen att få köpt en härva 100% merino! Hade jag fått väjla hade jag nog köpt en i grönt, men denna duger ack så väl :) Jag har ju nyss stickat en röd Swallowtail så den här härvan får agera som inredningsdetalj en stund framöver :) Jag har fler projekt som jag måste få klart till början av juni, så det är väl lika så bra att jag inte börjar på nåt nytt just nu...

Bilderna är tagna i torsdags då jag njöt av garn och kaffe på terrassen :) Lägg märke till min vackra mugg med stickande kaniner :)




Idag är det morsdag så ett varmt grattis till alla mammor, farmödrar och mormödrar!! Jag blev väckt av barnen, sonen hade gjort en nyckelring i skolan (tovad, grön förstås, med gröna träkulor... Han känner sin mamma, den gullungen) och dottern hade gjort ett vackert kort med garn och stickor och köpt min favoritchoklad, vitchoklad :) Att just jag har fått dessa två underbara barn!! Jag är så tacksam så det flödar över...

Nu ska jag ta itu med min egen present till min kära mor... Vadå lämnat till sista stunden?? Jag hinner ju gott och väl innan 12 ;)

Till sist bilder på hur det ser ut på bakgården just nu... Även i rabatterna börjar det titta upp nåt grönt...




1 kommentar: