söndag 16 maj 2010

Bring it on blanket

Jag hann - och det i god tid... Babyn som ska få filten ligger och gosar inne i sin mammas mage ännu, beräknat datum är 5.6. Filten blev ganska stor, jag lämnade bort ett vitt fält högst upp, tyckte det räckte så som den nu blev. Den är kanske lite stor att ha i vagnen men månne inte de hittar användning för den i alla fall :)





Meningen var att jag skulle sticka filten i ett "lättare" garn iom att det är en sommarbebis... Men när jag såg nyanserna på Maija garnet, ändrade jag snabbt mig...




Kanske lika så bra att filten slutar med ett rosa parti - bebisen är en flicka :)




Får ni alls en bild av hur lång filten är??



Filten består av dessa 4 färger...




Använde äntligen en av namnlapparna jag beställt för typ flera år sedan... Har inte kommit mig för att sy fast dem tidigare... Borde man kanske också beställa namnlappar med tvättråd att sätta på sånt som man ger bort? I detta fall får det duga med banderollen från ett nystan :)

Mönster: Bring-it-on blanket

Garn: Gjestal Maija, färgerna 200 (vit), 221 (mörklila), 222 (Rosa) och 225 (Petrolblå)

Stickor: Knit pro, stickspets nr 5.00 mm

Åtgång: 214 g

Till vem?: Kommande flickebarn




3 kommentarer:

  1. Det var ett gulligt mönster på baby-filten. Den ser fin ut :) Vilka är måtten på filten?
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar malabrigon, har inte märkt av än att det tovar sig men då har jag heller inte behövt repa upp nåt...

    SvaraRadera
  3. Va roligt att du vill hälsa på apoteket! Tyvärr ligger det inte i Umeå, utan i Övik. Men om ni åker bil upp så har du ju vägen förbi i alla fall. :)

    SvaraRadera