måndag 8 mars 2010

Bring it on!

Jag stickar vidare... Denna gång på en babyfilt. Min goda vän ska få sitt andra barn i juni, tänkte det skulle passa med en filt som gåva. Jag hade tänkt mig ett tjockare bomullsgarn iom att det är en sommarbaby, men när jag hittade dessa nyanser kunde jag inte låta bli. Stickar i Maija, bra iom att det är maskintvättbart... Från färgerna kan ni kanske se att det är en liten flicka hon väntar :) Jag tyckte så om den blå färgen så den fick åka med istf en rosa nyans... Stickar enl. ett mönster jag hittat här...






I går kväll roade jag mig med detta:





10 kg mattrasor i trikå som jag nystade från härva till nystan... Svängde upp och ner på ett av vardagsrumsborden och använde benen som hjälp... Ännu saknas lite svart, sen är det bara att dunka iväg i vävstolen! Det är meningen att det ska bli gångmattor av detta... Ska försöka komma ihåg att ta foton av vävstolen under arbetets gång...

Efter en veckas ledighet kallar nu jobbet... Måste medge att det vore härligt att stanna hemma lite till... Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar