måndag 2 november 2009

Grå kofta

Äntligen!! Känns som om det är flera år sen jag påbörjade Den Grå koftan-projektet, lika länge har min bror väntat på sin kofta... Nu är den klar!!

I lördags stickade jag ärmarna klart och sydde även i den ena. Sidosömmarna hade jag sytt redan tidigare. På söndag morgon sydde jag i den andra ärmen + knapparna och voilá!! En underbart mjuk, varm, superlätt och gosig kofta är född!!

Min bror fyller inkommade lördag så han får koftan då. Ni får fram tills dess hålla till godo med några ta-bilder-i-all-hast som jag fotade i morse...





Garn: Lucca fino, färgen UB25

Stickor: Knit pro rundsticka nr 3,5 mm
Åtgång: 314 g (!!!)

Jag har inte blockat koftan ännu... Vet inte om jag ska göra det heller. Tror nästan att jag låter brodern prova den först så ser vi om den kanske kräver lite hårdare blockning... Eventuellt pressar jag sömmarna lite, får se...

Jag måste försöka få taget några bilder sen då brodern har koftan på sig... Hoppas han tycker lika mycket om koftan som jag :D

1 kommentar:

  1. Oi se on kaunis!!! Ihanan pehmeän näköinen, ja varmasti onkin pehmeä, kun tiedän miten ihanasta langasta se on tehty!!

    SvaraRadera