onsdag 9 september 2009

Polly Jean!

Yes! Jag "klurade" ut mönstret! När jag så här i efterhand förstår vad det var jag gjorde fel igår, kan jag inget annat än konstatera att jag var extremt trött igår när jag försökte mig på att sticka sockorna... Det enda jag nu gjorde för att få det "rätt", var att flytta en maska från första och tredje stickan till andra och fjärde stickan... Ibland kan det verka hopplöst, men det mesta löser sig till slut, eller hur??!








Som ni ser stickar jag med Arwetta, ett sockgarn från BC garn... Det lustiga är att garnet är 100 % super merino ull och 20 % nylon?! Ahaa, hela 120 % garn, inte illa ;)

Jag har nu stickat The Main Chart en gång. Tror inte jag kommer att lära mig mönstret, bäst att hålla noga koll på var i mönstret man befinner sig... Men vackert ser det ut!! Om ni nu ser nåt, bilderna är verkligen kassa... Jag har en större, bättre och nyare kamera i garderoben. Problemet är att minneskortet är fullt och jag har ingen sladd till den kameran. Dock har min kära bror införskaffat en mojäng med vilken jag får flyttat bilderna till datorn, men det har helt enkelt inte blivit av att jag har gjort det... Plus att jag tvekar på att lägga alla bilder på datorn, den är lite trög ren som det är... Utrymmet börjar ta slut... Nå, jag får lov att flytta alla bilder till en extern hårdskiva sen då vi får skaffat en sån...

Nu ska vi ta kvällste med barnen och sen sätter jag mig säkert och stickar en rapport till. I morgon har jag ledigt, vilket är en stor lyx! Jag har sällan ledigt inne i veckan iom att jag alltid har helgerna lediga... Nå, men skönt ska det bli! Så ha en trevlig kväll, kära vänner!!


EDIT: Nyss ropade dottern från vardagsrummet: "Mamma!! Miss Ellie stickar!!" (Hon tittar alltså på Dallas)... :D:D

1 kommentar:

  1. Skönt att du kom på hur man gör. Det är så frustrerande när man inte fattar vad som är fel.

    SvaraRadera