tisdag 9 juni 2009

På stickorna och planering

Jag stickar nog fortfarande :) Det har blivit mycket garnplock den senaste tiden (nej, missförstå mig inte! Jag klagar absolut inte!!), men jag stickar nog också. För tillfället håller jag på med en babykofta, mönstret ur senaste Suuri Käsityölehti (direkt översatt Stora handarbetstidningen), garnet är grönt (förstås...) Novita Wool som jag hade i gömmorna. Babyn som ska få koftan kommer i september, så jag har tid på mig ännu. Och nej, det är inte jag som ska få babyn ;) Efter denna babykofta "måste" jag sticka en till också :) Men den babyn kommer ännu senare, så ingen fara.

I och med garnstugan har jag funderat på olika ställen var jag skulle kunna marknadsföra mig och företaget. Det givna var ju via bloggar, på nätet. Men jag kommer även att ha annons i lokala dagstidningen, kanske även nån handarbetsrelaterad tidning som kommer ut i hela Finland, det blir i så fall i ett lite senare skede. Jag kommer också att delta i mässor och andra evenemang. Nu närmast ska jag försöka mig på att medverka i Jakobs dagars marknader. Jakobs dagar är en vecka lång tillställning (börjar den 20 juli) här i Jakobstad, där finns mycket att uppleva och se! Idag ska jag boka plats åt mig så får jag ta mitt garn med mig ut till torget!! Roligt :)

Jag har också tänkt ordna så kallade Garnpartyn. Helt enkelt åka ut till folk och rada ut alla härliga nystan och härvor. Tillsammans klappa en massa garn och sticka lite på samma gång... Låter inte det kul?? Kommentera om du skulle vilja stå värd/värdinna för ett sånt party!! Om du inte bor alldeles för långt borta, kan jag kanske komma hem till dig!! Det var meningen att jag skulle ha ett sånt här party nu i söndags, men det blev framskjutet. När jag ännu planerade för partyt kom jag att tänka på att jag måste starta en stickning i "mitt" garn! Nåt som jag saluför alltså!! Så nu lutar det åt en sjal i ett härligt BC-garn.... Deras baby alpaca garn är ju så himla mjukt och skönt! Man kan gosa med härvan hur länge som helst :) Så nu ska jag leta mönster och kanske jag hinner nysta garnet också innan jag ska till jobbet!!

Ha en bra dag go vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar