måndag 18 maj 2009

February Lady Swater, a.k.a. FLS

Äntligen! Nu är min FLS fotad! Dottern agerade fotograf... "Ta bort armen, flytta dig lite, stå inte så där, ta bort hakan..." Allt får man nu stå ut med :D:D

Garnet är alltså Novita Cloud, djupröd till färgen. Problemet med denna är att garnet luddar sig, nästan efter en dags användning märkte jag att den redan är luddig! Tror knappast att garnet ska få bete sig så, borde kanske kontakta Novita... Nåväl, till tröjan använde jag 10 ½ nystan, ca 530 g... Minns inte stickstorleken längre, månne det var stl 4? Knit pro rundsticka använda jag i alla fall...

Nu väntar gubben på att jag ska åka iväg med honom för att tömma släpet på skräp. Mer finns på vinden... Varför ska man spara på så mycket som man verkligen inte behöver?? Nå, ni kan ju titta på bilderna så åker jag iväg :D Ha en trevlig måndag kväll!




Mönster: February Lady Sweater

Garn: Novita Cloud

Åtgång: Ca 530 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar