söndag 1 februari 2009

Hemlis 5 - FRÅGOR & SVAR

Här är Hemlis-frågorna. Kopiera frågorna till din blogg och svara på dem där. Tänk på att spara detta någonstans på din blogg där det är lätt att hitta! Din "Hemlis" ska ju använda dina svar för att lära känna dig litegrann!

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag tycker inte om akrylgarn, stickar helst i naturmaterial som ylle. Dock beror detta ju på vad man ska sticka :)

2. Vilka är dina favoritfärger? Brunt i alla nyanser, grönt i alla nyanser, rött, orange... Höslika färger, inte blått.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Skulle vara blå då...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Helst stickar jag med Knit pro stickor, andra plats tar bambu, metall och plast undviker jag så långt det går. Rundstickor stickar jag mest med, då det inte gäller strumpstickning förstås ;)

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag har stickat sen jag var liten, i ca 20 år. Nångång mera nångång lite mindre. Just nu, och den senaste tiden, har det varit mycket mer ;) Kan inte påstå att jag är en avancerad stickare så vi kör med mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te? Jodå till båda.

7. Är du allergisk mot något? Inget...

8. Vilken slags musik tycker du om? Beror på humöret... Celine Dion är en stor favorit, så också Josh Groban. Men också Scooter går an ;)

9. Favoritgodis? Choklad och fruktgodis...

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Broderar korsstygn och väver.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Allt går.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Moda (en finsk handarbetstidning) och Novita klubbtidningen.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Inget jag kan komma på...

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Jodå, det gör jag. Handleden mäter 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Jodå, bra för restgarner!

16. Stickar du sockor? Så klart!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Högst normal 38/39 damfot :)

18. När fyller du år? 7 oktober

19. Stickar du med pärlor? Har inte gjort det än...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Romaner om jag inte kan välja stickrelaterade böcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar