söndag 16 november 2008

Skatter - Aarteita

Många bilder idag, lite mindre text... Var på mässan igår och den var allt jag drömt om och lite till... Efter att vi gått igenom första hallen kollade vi i mässbladet var den andra hallen var... Döm om vår förvåning när vi såg att den skulle vara större än den vi nyss gått igenom!! Underbart med massor av garn och sticktillbehör, allt möjligt underbart hantverk!! Här följer några bilder på det jag köpte:

1. 3 nystan rosa Novita Teddy, ska bli vantar och mössa åt dottern... 3 nystan limegrönt Novita Rose mohair, har sett ett mönster på en sorts sjal i en Novita tidning som jag vill sticka åt mig själv...



2. Sen 2 härvor alldeles underbart garn som jag länge drömt om!! Shibui sock garn i en härlig färg!



3. En härva Shibui Baby alcpacka garn som ska bli en sjal/halsduk åt mig själv. Har ett mönster i huvudet som jag antagligen kommer att sticka... fortsättning följer...



4. 2 nystan Arwetta sockgarn, blir troligen sockor åt mig själv nån gång... Tills vidare nöjer jag mig med att klappa nystanen ;)



5. Knit picks strumpstickor stl 3 och ändar i stl 3, träplupparna trär man på ändarna av strumpstickorna när man har stickningen i väskan, mycket praktiskt...

3 kommentarer: