lördag 11 oktober 2008

Julklappar - Joululahjoja

Nästa julklapp är klar! Min andra bror måste ju också få sig ett par sockor, nu har jag likadana sockor åt båda mina bröder. Varsin mössa ska jag ännu sticka åt dem... Kanske också en halsduk, får se... Garnet jag använt är alltså Novita Kantri, storleken är 42/43, garnåtgången 117 g. I går kväll satte jag upp maskor till ett par sockor åt sonen, roligt att sticka lite mindre sockor emellanåt. Nu ska jag iväg till butiken och handla ost för morgondagens ostbricka...




Seuraava joululahja on valmis! Kyllähän mun toinenkin veli sukat tarvitsee, nyt mulla on kummallekin samanlaiset sukat. Vielä taidan myssyt kutoa heille... Ja ehkä kaulaliinan, saa nyt nähdä... Lankana Novita Kantri, koko n. 42/43, langanmenekki 117 g. Eilen puikoille pääsi Novita Four seasons lankaa, pojalle olisi tarkoitus kutoa sukat. Kiva välillä pienemmät sukat tehdä... Nyt kauppaan ostamaan juustoa huomista juustotarjotinta varten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar