tisdag 5 augusti 2008

Mönster sökes!!

Som jag skrev i förra inlägget, har jag planerat att för första gången sticka en socka från tån och upp... Jag har googlat runt lite och lusläst bloggar för att hitta ett mönster. Jovisst, det finns otaliga mönster, men på engelska! Jag har hittills ansett mig vara ganska så duktig på engelska, men dessa stickmönster vållar lite problem... Så om nån har ett mönster, eller vet var det finns, på tå-upp sockot på svenska, vore jag mycket tacksam!!


Eli, kuten edellisessä kirjoitin, aion kutoa Step langasta sukat varpaasta ylöspäin. Onglema on nyt se että, kaikki kaavat mitä olen löytänyt, ovat englanniksi! Vaikka kuvittelin olevani suht hyvä englannissa, tämä ei päde kutomiskaavoihin... Eli jos sinä sattuisit tietämään mistä voisin saada kaavan ruotsiksi, tai vaikka suomeksi, pistäkää kommenttilla mistä tämän voisin löytää!!

5 kommentarer:

  1. Heippa taasen, sukan neulomiseen varpaista ylöspäin on ainakin ulla-neulelehdessä hyvät ohjeet: http://www.ullaneule.net/0305/neuvot_sukka_varpaista.html
    Noita soveltaen olen itse sukkia väsännyt. :)

    SvaraRadera
  2. Kiva!! Käyn saman tien katsomassa tuota ohjetta... Kiitoksia! :D

    SvaraRadera
  3. http://www.wermland.nu/Stickning/ I högerkanten finns två varianter på strumpor från tån och upp. Jag har inte provat just dem själv, men jag vet att många andra brukar sticka efter de beskrivningarna.

    SvaraRadera
  4. Hej Lea! Tack för din länk! Problemet är bara att jag inte får upp nåt mönster, det är bara rubriken och bilden... Men jag ska hålla ögonen öppna på den här sidan!!

    SvaraRadera
  5. Jag stickar nästan alltid toe-up och Precis som Lea skrev är det hos Barbro det finns svenska mönster. Jag brukar lägga upp enligt det ena och göra hälen med kil enligt det andra. Jag stickar dem dessutom båda på en gång med Magic Loop!! Superbra.
    Lycka till!

    SvaraRadera