tisdag 24 juni 2008

Opal vs 7 bröder

Var ute på stan idag, är på jakt efter en nystmaskin + nystvinda. Finns endast på ett ställe här i vår lilla stad och där måste de beställas. Lite väl dyrt är det också då endast nystmaskinen kostar 45 €, ca 450 kr...

Var för första gången in i en affär (hur det är möjligt, att jag inte varit hit tidigare, det vete fåglarna ;)) för att se om de kunde tänkas ha denna nystmaskin... Hon säljer allt möjligt, moulinegarn, broderiförpackningar, stickor, band, pärlor och så Opal-garn som jag läst om på många olika bloggar... Jag blev dock mycket förvånad över hur himmelens dyrt det här garnet var! Garnet jag blev intresserad av var Opal Bambu i 100 g:s nystan och för det tog hon 14,90 €, dvs. ungefär 150 kr!! Jag tycker att det är för mycket för 100 g garn. Här i Finland är jag uppväxt med stickade sockor i Novita 7 bröder, har faktiskt aldrig testat att sticka sockor i nåt annat garn. Men detta 7 bröder garn är mycket förmånligt, för 150 g betalar man ca 4 €, dvs. 40 kr.




Så nu till min fråga, är Opal garn så här dyrt i Sverige också?? Bara så jag vet, tills vi kommer dit på semester :)

Ps. Bilderna är från google, inte alltså mina egna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar