lördag 24 december 2016

God jul!

Julfriden sänker sig sakta över vårt hus. Granen står doftande grön med festkläder i vardagsrummet, tomtarna placerade här och där, kylskåpet fullt med den godaste julmaten man kan tänka sig, hyacinter doftar, chokladen fyller alla skålar.





En julafton som jag länge kommer att minnas, det vet jag nu redan. Spänd förväntan inför vad som komma skall :)



Nu väntar julbastu och sen ska den sista julmaten fixas. Dottern arbetar idag, så fort hon kommer hem åker vi till mina föräldrar för julfirande med mina bröder och deras familjer, mamma och pappa och farmor och farfar. En riktig jul!

I julhelgen ska jag sticka, har planer på att börja med en till Vitamin D-kofta i ljuvligt grönt garn. Sen ska min julkalenderstickning också bli färdig. Jag fick riva upp när det var lucia, sockorna blev alltför trånga. Nu har jag stickat förbi var jag var när jag rev upp, är framme vid hälen och lucka 16. Passade på att ändra hur jag håller i garnen när jag väl rev upp, nu fick jag det röda att framträda mer.




Jag vill önska dig en riktigt god jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar