fredag 29 juli 2016

Sockor på brygga

Två par sockor är färdiga! Båda paren stickade jag under min semester så de har varit färdiga en tid redan. Fotade vid Juthbacka camping en vacker kväll i juli.



Garn: Frost
Stickor: 2.75 mm, vill jag minnas
Åtgång: 54 g
Mönster: Bassocka, vart 10'e varv avigt
Övrigt: #13 för 2016




Garn: Regia 4-fädig, färgen heter Surfer color
Stickor: 2,75 mm, vill jag minnas
Åtgång: 62 g
Mönster: Bassocka
Övrigt: #14 för 2016

Och vet ni, jag har rott min utmaning i hamn! I stickkorgen ligger två par sockor, färdiga! Betyder att jag nu har stickat 16 par sockor under 2016, wohooo! Blir säkert ännu fler innan året är slut, får se hur många jag kommer upp i. Ha en trevlig helg allesammans!

Ps... Kassa bilder blev det tydligen, måste försöka fota på nytt...

1 kommentar:

  1. så härligt somrigt det ser ut med färdiga sockar på en brygga:)

    SvaraRadera