måndag 30 maj 2016

Hitchhiker

När jag var på sticklägret i Kalix i vintras fick vi en goodie-bag. I den bagen fanns en härva garn som arrangörerna hade färgat, vet inte om det är Ann-Britt, Lisbet eller Malin som färgat just min härva :) Den var vackert blå-grön, inte en härva som jag kanske skulle ha köpt. En sån tur jag hade, att just denna fanns i min påse, se bara hur otroligt vackert garnet blev uppnystat!



På bilden ovan har jag rivit upp det första försöket, vi var då på stickläger. Jag ändrade mönster och satte upp för sjalen Hitchhiker i stället.




Knappa två veckor senare var den färdig!











Garn: Handfärgat sockgarn
Mönster: Hitchhiker
Stickor: 3,5 mm eller 4 mm
Åtgång: 95 g
Övrigt: #9 för 2016







Du minns väl att jag på onsdag 1 juni går ut med info om höstens stickläger? Kom ihåg att klicka in dig här då igen :) Ha en fin vecka!


4 kommentarer:

  1. Fantastiskt! :) Gissa vad jag fick färdigt igår kväll ;) Gjorde min av leftovers från ashling sjalen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D :D Great minds think alike, du vet! Jag ska också påbörja min Ashling ;) Vi måste få till en photoshoot var vi tar bilder med alla tvilling-projekt :D Kram!

      Radera
    2. Haha, jo, det vore nåt! :)

      Radera
  2. Ibland blir man glatt överraskad när man nystar! Jättefint garn och snyggt i stickningen! Bra modell,mockså, min hitchhiker är en av mina mest använda sjalar, snygg och smidig!

    SvaraRadera