måndag 21 mars 2016

Smider planer

Jag har gjort färdigt så många projekt den senaste tiden, funderar om det finns en diagnos på dylikt? Startitis när man börjar nytt, finitis när man avslutar?

Nåväl, skönt att få undan sånt som legat till sig flera år. Laneway töjde oerhört när jag blockade den, trots att jag varsamt lyfte den ur vattenbadet, kramade ur vattnet med en handduk och lyfte den på blockningsmattan... Fickorna är nu knäpåsar :/ Ska riva upp fickorna och sy igen hålen, blir snyggare så oavsett i och med att det blev mer klänningslängd på min... Kjolen, som måste vara det äldsta wip jag hade, är lite för stor och halvt genomskinlig, måste alltså sy ett foder i den. Kanten är tack och lov så bred så jag kan vika ner en bit och sy i ett gummiband.




Ännu finns det några projekt som jag verkligen skulle vilja få färdigt, en Offe och min tröja uppifrån och ner med bruten mosstickning. Med detta sagt så vill jag också börja på nåt nytt :D Surfade in på Ravelry vid morgonkaffet för att leta mönster till ett garn jag köpt i januari, 2-trådigt ullgarn från Svarta fåret. Koftan jag föll för heter Grand coquelicot, gillar den i all sin enkelhet! Precis vad som saknas i min garderob!




Bilden på koftan är från Ravelry, fotograf Hel et Zel (designern).

Ett alternativ vore Water and Stone av Veera Välimäki, den är också fin!


Även denna bild är från Ravelry, fotograf Veera Välimäki.

Söker med ljus och lykta efter ett koftmönster i DK-weight, har totalt 1050 meter garn... Tips på en dylik mottages tacksamt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar