måndag 29 februari 2016

Garnyran

För lite över en vecka sedan spenderade jag hela lördagen med andra stick- och garnglada människor på något som kallas Garnyra. Som arrangör står Korsholms vuxeninstitut, evenemanget har ordnats flera gånger (för nåt år sedan höll jag en kurs här). Den här lördagen var jag enbart med som deltagare.



Man fick välja på en kurs på förmiddagen och en på eftermiddagen. På förmiddagen gick jag en workshop var vi bekantade oss med Rovaniemivanten och hur den är stickad. Lite pill och en massa trassel, men jag fick ihop något som liknar vanten! Det här är en provlapp men jag konstaterade att den passar min telefon så det ska bli en liten väska.









Efter lunch var det dags för workshop nr 2, estnisk snedresår. I stället för att göra en provlapp stickade jag ett sockskaft, fick riktigt 70-talsvibbar av färgvalet :)




Ett mycket fint arrangemang om än jag önskar en bättre lunch nästa år. Man står sig inte länge på en bakad potatis med räkröra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar