onsdag 2 december 2015

Andra december

Igår på eftermiddagen fick jag, och tusentals andra, mail från Drops design att lucka 1 finns att öppna i deras julkalender. Så visst, dom har kalender även i år! Nya projekt, ofta mindre sådana, varje dag, helt perfekt!

Sen till dagens lucka och dagens tips. Det började med att jag var på handarbetsmässan till Tammerfors i mitten av november. Jag brukar ofta gå förbi alla pysselmontrar, brukar ha siktet inställt på garn ;) Den här gången stannade jag dock till vid en monter och beundrade små, röda hus med ljus inuti, omgivna av granar. Företaget visade sig vara finskt, det heter Lumikellot (lumikello = snöklocka). En hel by var uppbyggd av dessa minihus, de var så söta! Jag köpte hem ett paket med tre små hus + ett lim som såg ut som en penna. I söndags hade jag och min äldre yngre brorsdotter julpysseldag, fram åkte dessa ark som med lite pill, vik och lim blev till små hus. Dom är så söta tycker jag :)







Inuti husen brinner batteridrivna värmeljus, vi vill ju inte starta nån brand här inte. För att komplettera min by kunde jag gott tänka mig att beställa fler hus, de finns i olika "väggmaterial", och även granar för att komplettera byn. Om ni klickar här så kommer ni till företagets hemsida och klickar ni här så kommer ni rakt in på den sidan var man beställer dessa hus- och gran-ark.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar