torsdag 15 oktober 2015

Strömsövantarna

Jag gillar Strömsö. Både "på riktigt", på Instagram och på Facebook. När Lee efterfrågade teststickare på hennes Strömsövante var jag inte sen att haka på. Följande dag hade jag mönstret i brevlådan och kunde börja!




Nu gjorde jag ett litet misstag. Jag mindes att Karisma och 7 bröder skulle vara liknande i täthet, vilket de inte är. Lee har stickat sina vantar i Karisma och jag valde alltså 7 bröder. Jag borde också ha tagit större stickor, jag stickar spänt när jag stickar med fler färger. Nåväl, vantarna blev färdiga, men tyvärr för små för mig. Jag ger bort detta par och väljer antingen större stickor eller ett annat garn till mitt nästa par.




Till mönstret har Lee tagit inspiration från staketet på villan på Strömsö. Kanske dags för mig att åka och titta på detta staket på riktigt?




Mönstret kommer att finnas att ladda ner på Strömsös hemsida inom november månad.

EDIT: Klicka här för att komma till mönstret!





Garn: 7 bröder
Stickor: 3 mm och 4 mm
Åtgång: 62 g
Mönster: Strömsövantarna (uppdaterar med länk när mönstret är tillgängligt)


7 kommentarer:

  1. Elisabet Sandberg15 oktober 2015 kl. 14:21

    Å vad de är fina! Såna vill jag sticka i höst :) Ska hålla utkik på Strömsös hemsida när mönster kommer. Ha en fin dag och tack för en trevlig blogg!
    Hälsningar Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönstret är jättefint, färgerna mina favoritfärger, då blir det bra! :) Så glad jag blir att du gillar bloggen, hoppas du tittar in igen :)

      Radera
  2. Hej!
    Fina vantar du stickat!
    Vet ej vad jag ska sticka in tummen?på vilet varv?du har ej märkt ut det!
    Kan du inte märka ut det på Mönstret så blir det klarare vad tummen ska vara.
    Mvh Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Mönstret till vantarna är inte mitt, det har Lee Esselström på Strömsö gjort. Jag uppdaterade blogginlägget med en direkt länk till mönstret, där står det att du ska sticka tummen vid ca 5½ cm. Hoppas du får stickat dessa fina vantar!

      Radera