fredag 26 juni 2015

Trasmattor

Det är vad jag tänker på när jag stickar mina restgarnssockor, trasmattor. Älskar att hitta på randningen allt eftersom. Här är ett grön-gult par som jag stickade för nån månad sedan. Som vanligt tog det tid att få fäst alla trådar, märkligt...




Mitt socklager är ganska välfyllt, om man säger så. I och med att jag är medlem i Nykarleby hemslöjd, vi har försäljning både vid Kuddnäs och Woldemars café vid Juthbacka, så jag tänkte se om nån annan kunde tänkas vilja köpa dessa sockor, de finns nu till försäljning just vid Woldemars :)

Fredag, full av arbete hela långa dagen. I morgon åker jag, kära svägerskan, dottern och dotterns kompis på äventyr, ska bli en spännande resa. Mest uppspelta är nog ungdomarna, de ska nämligen få se One Direction i Helsingfors!

Mer om sockorna:

Mönster: Basmönster för sockor
Stickor: 2.5 mm
Åtgång: Hade tyvärr ingen våg, skulle gissa på ca 60 g
Garn: Allsköns rester! Både handfärgat, det gula, och Wollmeise, det mörkare gröna...
Annat: Trasmattesockor #1
Deltar som par nr 4 i sockutmaningen att sticka 15 par sockor under 2015


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar