söndag 11 januari 2015

3-in-1

Årets första socka har trillat av stickorna. Jag påbörjade dem under mellandagarna, fick dem färdiga strax efter nyår.




Garn: Zaubergall, färgen Cranberries
Stickor: Karbonz 15 cm stl 2,5 mm
Mönster: Basmönster med istickshäl
Åtgång: 64 g
Övigt: Par #1 i #15in2015, en sockutmaning som jag hittade på Instagram. Du ska alltså sticka 15 par sockor under 2015. Jag tjuvstartade lite med dessa, men räknar ändå med dem :)


Par två har legat färdiga i en låda länge redan. Påbörjade dem i somras, vet inte varför det tog sån tid att få dom färdiga, älskar ju det här garnet!




Garn: Self striping sock yarn från Eaden yarns, färgen Arne
Stickor: Knit pro dpn's 2,25 mm
Mönster: Basmönster
Åtgång: 63 g


Tredje paret är ett par sockor som marinerats läääänge i sin projektpåse. Jag minns att jag påbörjade denna stickning i bussen på väg till handarbetsmässan i Tammerfors antingen år 2012 eller 2013. Jag hade nästan kommit fram till avmaskningen för tån men slutade sticka för jag var osäker hur lång jag skulle räkna med att istickshälen blir. Nu vet jag att jag ska sticka foten ca 10 cm kortare än vad min fot är, då passar sockan sen.




Garn: Citrongul, handfärgat sockgarn av Ulrika. Köpte detta garn + två andra färger för många år sedan.
Stickor: Knitpro dpn's 2,5 mm
Åtgång: 63 g
Mönster: Minns inte varifrån jag tagit mönstret, våffelmönster liknar det i varje fall. Istickshäl.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar