onsdag 6 augusti 2014

Fattigskogen - fredag

På lördag var det kursdags, hur man kan förbättra sin slätstickning. Lisa är en suverän, pedagogisk lärare! Hade aldrig tänkt på mina aviga och räta maskor, att det kunde spela roll hur jag vrider dem för att få en jämn, fin yta på det stickade. NU vet jag!




Fröken stickade klart sin vackra petrolfärgade kofta.




Det här tror jag är den bästa bilden från hela lägret:




Min gula kofta växte...




Storstugan, var vi satt och stickade men även åt.




Vi fick även testa på att färga vårt eget garn. Vi använde Jaeba kallfärger.




Anette, Emma och Ika blandar färger.




Underbart på farstun! Amanda stickar på sin Sansa och Ann-Britt njuter i solskenet. Underbara människor!







Kvällsstickning. Om man efter två glas vin bestämmer sig för att steeka en kofta, då är det bra med extra belysning ;) Kajsa, till vänster, rör mig till tårar. Helt underbar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar