måndag 14 juli 2014

Lägerplanering

(Edit längst ner...)

Nu föll det sig så lyckligt att jag kommer att delta i sticklägret i Fattigskogen i slutet av juli, heelt fantastiskt! Redan nu snurrar en film med mönster och garn i huvudet på mig, planeringen av stickningar är i full gång! Jag får planera lite noggrannare i och med att jag kommer att flyga till Göteborg för att sen samåka till Tiomilaskogen och Fattigskogens vildmarksby.

So here we go... (Bilderna på de färdiga plaggen kommer alla från Ravelry).

Alternativ 1. Koftan Acer i ljuvligt "smutsigt" gult Cascade 220 heathers.




Alternativ 2. Koftan Pergola i mellanbrunt Mandarin Medi.




Alternativ 3. Koftan Entangled vines i samma vackra gula Cascade som i alternativ ett.




Alternativ 4. Koftan Bellevue cardigan i underbart gult, mjukt Malabrigo Sock.




Alternativ 5. Topstykke i... blir nån förvånad om jag säger gult?, ull/bomull från Geilsk (garnbilden är från hemsidan var jag har köpt garnet, Atelje Norrgården).





Det var koftorna det, sen har jag planer på att ta med en sjalstickning, lutar åt en Solution i Filisilk från Tant Kofta, har många (alltför många) mönster sparade i min favoritlista på Ravelry, kan hända att jag hittar en annan sjal... En sockstickning måste också följa med. Minst en. Och kanske nånting annat också, får se... Men om man nu bara kunde bestämma sig vad det gäller mönstren ovan, vill ju sticka dem alla... Råd mottages tacksamt!

EDIT: Jag har via facebook fått stor respons :) Just nu leder Acer cardigan 5 röster mot 2 för Pergola :)

Kunde inte somna igår kväll, låg och funderade på vilken kofta jag ska välja, då kom på att jag ju naturligtvis vill ha denna gröna till Pergola istf den bruna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar