fredag 18 april 2014

Sock- och garnutmaning

När jag på Instagram så att Dödergök satte igång en sockutmaning var jag inte sen att haka på. Min utmaning blir att sticka 6 par sockor till mig själv innan jag fyller 40 år den 7 oktober. Efter flera misslyckade startförsök har jag nu kommit igång. Nedan ser ni det första paret jag stickar, halva paret åtminstone. Jag lade upp maskorna till andra sockan i morse. Mönstret till dessa har jag tagit ur boken Favorite socks, mönstret är Undulating rib socks, garnet är ett sockgarn från Punta yarns.








Sen fick jag plötsligt i förrgår för mig att färga garn. Innan Tiimari stängde sina dörrar för gott köpte jag 3 st småpåsar Dylon-färg, orange, gult och grönt. Jag blandade gult och orange och färgade 3 härvor ofärgat sockgarn som jag beställt från England för länge sen. Resultatet blev knalligt orange, inte exakt vad jag hade tänkt mig. Fick på Instagram rådet att färga över med ljusbrunt. Jag kollade i affären igår, hittade inte där det jag behövde. Så detta projekt vilar lite nu, i väntan på brunt.





Nu är det för övrigt inte länge kvar, det är mindre än en vecka till vårens stickläger!! På torsdag kör jag ut allt garn till Pörkenäs och sätter mig ner för att invänta alla glada stickerskor. Ännu ryms man med, i början av nästa vecka meddelar jag hur många vi blir till de olika måltiderna, du kan alltså ännu anmäla dig, så där i sista minuten. Bara maila på sticklager@gmail.com så får du mer information! Välkommen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar