torsdag 5 december 2013

Sprig

Mellan alla julkulor är det roligt att ta ett lite större arbete i händerna. Jag hade tänkt sticka klart den julkula jag nu håller på med igår, men jag glömde fyllvadden på jobbet så det blev inget utav det. Jag ska testa att fylla kulan strax innan jag börjar minska av för toppen istf att trycka in vadden genom ett pyttelitet hål till sist. Vet inte hur det fungerar att sticka med kulan fylld, men jag ska testa.

Nåväl, inte är jag ju utan jobb för det ;) Jag tog fram Sprig och stickade vidare. Jag har alltså börjat uppe vid axlarna och stickar neråt, med två trådar utav Holst garn Coast i färgen Amber. Jag har stickat förbi minskningarna i sidorna, ska precis börja med ökningarna. Först nu tog de första nystanen slut! Eller ja, DET första nystanet. Hur kan det komma sig, att ett nystan tar slut före det andra? Jag har stickat med dem samtidigt, ända från början, inget utav dom är skarvat. Ett av livets stora mysterier ;)




På bilden har jag alltså redan bytt ut det högra nystanet, vänstra garnhögen är vad som är kvar av det andra, första, nystanet.


Ps. Jag ser att besökarantalet tickar iväg, kul! När räknaren passerar 100 000 besök, då ska vi fira!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar