söndag 2 juni 2013

KYH 1/1

Så inleddes dårskapen. Jag valde att starta lite så där försiktigt med att virka glasunderlägg. Jag hittade ett lämpligt garn i restgarnslådan, men ingen virknål! Efter en tripp till stan så har jag införskaffat flera storleka. Månne vi har en virknålstjuv hemma hos oss?

Jag virkade tills garnet tog slut, vilket ju naturligtvis blev på underlägg #6 på sista varvet. Virkade underlägger färdigt med avvikande färg istf med ungefär samma. Dessa paketeras nu in, mamma får dom i födelsedagsgåva. Hon läser min blogg så jag schemalägger detta tills kalaset börjat ;)




KYH 1/1: Virkade glasunderlägg, 6 stycken
Garn: Essentials cotton DK
Virknål: 3,5 mm

Påbörjat: 1.6.2013
Avslutat: 1.6.2013

Egentligen kunde det här räknas som 6 olika projekt. Om jag alltså inte hinner påbörja nåt nytt projekt t.ex. i dag, då räknas ett utav dessa som dagens projekt. Jag får se om jag måste "använda" dom i ett senare skede, idag vet jag vad jag ska påbörja, ett par småttingssockor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar