fredag 31 maj 2013

Dårskap

All sorts tokigheter hittar man på nätet ;) I morgon börjar Kesäyönhullutus, fritt översatt sommarnattens dårskap. Detta går ut på att man varje dag, från 1.6 till 22.6 startar ett nytt projekt, det behöver inte vara ett stort sådant, går bra med t.ex. en disktrasa. Innan 31.7 ska alla dessa projekt vara färdiga. Vad jag nu vet att jag ska sticka/virka är glasunderlägg i bomull, fler disktrasor, eventuellt sockor i miniformat... Får helt enkelt se vad som kommer i händerna :)

Jag hittade detta redan ifjol när dårskapen redan var i full gång när jag tittade in hos Kardemumma. Hon ska även i år börja på ett par sockor varje dag! Jag njöt av att se alla hennes pågående sockstickningar i fjol, blir säkert lika fina i år. Om du vill läsa mer om denna dårskap, det går ännu att anmäla sig, eller bara följa med vad alla deltagare stickar/virkar, titta då in här.



6 kommentarer:

  1. Men så häftigt! JAg vill också vara med! Hoppas det är okej att jag länkar till din blogg då jag skriver om detta! :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en kul grej men hinner man färdigt alla projekt då?

    SvaraRadera
  3. Låter som en kul grej men hinner man färdigt alla projekt då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det återstår att se ;) Jag har ingen stress över detta, om jag inte hinner få alla projekt färdiga så är det så. I och med att jag väljer mindre projekt (om man bortser från filten och tröjan hittills) så är det små projekt jag åtagit mig, största delen är redan färdiga :)

      Radera
  4. Det skulle jag vilja vara med i också.//Karin

    SvaraRadera