söndag 7 april 2013

Stickläger, fredag

Så har sticklägret varit och farit. En underbar helg som man lever länge på!

Jag startade för att hämta upp Pia strax efter 9 på morgonen, svårt att hålla leendet tillbaka :)




För att alla deltagare skulle hitta fram, band Pia ett band...



...som vi knöt fast kring en vägskylt.




"Följ den röda tråden".




Ett alldeles underbart vårvinterväder!!




Sovstuga 1. Vackra stugor i torrfura!




Varje deltagare möttes av en sponsorpåse :)




Vi plockade upp Garnstugan i vår stickstuga.




Vi satte oss i restaurangen för att invänta resten av deltagarna. Vi satt och stickade när kocken, den fabulösa Torsten, kom och frågade om han får bjuda på lite kaffe och chokladkaka. Jag tror vi dog en smula när vi njöt av denna...




Från stickstugan, upp mot restaurangen.




Kände tröttheten komma så jag tog en 5 minuters powernap i mitt rum, det här såg jag när jag tittade rakt upp. Vackert!




Det här stickade jag på i väntan på deltagarna, Lady Marple.





Så var det dags för gemensam festmiddag. Kunde inte ha inlett stickhelgen bättre, eller godare!

Förrätt, en skagentoast.




Varmrätt, ungsgrillad broiler med getost och djävulssylt på salladsbädd.




Piece the resistante, Tobleronepannacotta! Har nog aldrig, aldrig smakat nåt så himla gott!




Mary tittade in på fredagen, åt middag tillsammans med oss...




Majken har roligt, hela helgen :D




Glada lägerdeltagare :)









Och allas vår favorit, kocken Torsten :)




Zonterapi.




Kväll i stickstugan.




Sticka, sticka, sticka...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar