torsdag 28 februari 2013

Artikel om lägret

Idag fanns en artikel med i Hufvudstadsbladet som berättade om sticklägret och stickning i allmänhet. Efter detta har jag fått mail och samtal om hur man ska anmäla sig till sticklägret. Jätteroligt att se att man hittat mig trots att inga kontaktuppgifter fick finnas med i texten (smygreklam)!




Så, i skrivande stund är det 3 platser lediga till lägret. Man anmäler sig genom att maila mig på adressen info@garnstugan.fi. Jag svarar då genast så du vet att du har fått en plats.

För alla er som bor längre bort, till exempel Helsingfors, kommer man enklast till sticklägret antingen med egen bil eller med tåg. Om man kommer med tåg kan man stiga av i Kauhava, det första tåget kommer fram till Kauhava kl 11.01 (avfärd från Hfors kl 7.30). Observera att du väljer ett sådant tåg som faktiskt stannar i Kauhava. Det finns även senare tåg som inte kommer fram alltför sent. Från Kauhava ser vi till att få er körda den sista biten ut till lägret. Vi börjar ju med gemensam middag ungefär vid 18-tiden så det vore bra om man är på plats innan det :) Själv kommer jag att vara i Härmä mer eller mindre hela den dagen så det spelar inte så stor roll när man kommer.




Jag kan inte nog skriva hur mycket jag väntar på den här helgen! Ska bli så fantastiskt härligt att bara få vara, bara sitta och sticka utan att känna att man har en massa måsten man borde ta hand om. Man tankar så mycket energi under en sån här helg, man lever länge på alla härliga minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar