onsdag 2 januari 2013

Verboten

Ja, det borde det vara, förbjudet att planera nya projekt när det finns x antal påbörjade stickningar lite här och var hemma. Men jag får skylla på Ulrika, det var hon som började prata om en Plain and simple ;) På facebook diskuterade vi denna tröja och jag fick där rådet av Sonja att sticka den i Wollmeise... Så nu har jag googla lite, så här inför uppdatering på Wollmeise-shopen nästa veckas fredag...

Den här vill jag alltså sticka:





Bilden är från Ravelry...

Hur skulle det vara med det här garnet, 100 % wolle i färgen Gianduia?


Eller kanske det här, Wollmeise DK i Türkise Markise?



Eller en i grått, en användbar färg, också den Wollmeise DK?







Undrar just hur det är med åtgången... Utav DK-garnet räcker det säkert med två härvor, men utav ullgarnet, måste jag månne ha tre? Garnet är ju inte direkt billigt, man får ta sig en funderare om man kan ge sig råd...

1 kommentar:

  1. tuo on muuten ihanan näkönen!!
    Mitäs siinä kyselet millä värillä?? Veikkaisin että tuohon keskimmäiseen päädyt kuitenkin ;)

    SvaraRadera