tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år!

Ett handarbetsår har kommit till ända, ett nytt står för dörren. Jag kollade igenom fo2012 bland mina etiketter och kan konstatera att jag inte bloggat allt jag stickat. Det saknas både tröjor, sjalar och sockor. De senaste sockorna jag stickat till mig själv blev färdiga veckan innan jul, får blogga om dom 2013 i stället.

Planer för 2013 då? Jag hoppas och önskar att året för med sig endast trevliga saker, inga sorgsenheter önskas. På jobbfronten önskar jag att butiken går bra, att kunderna trivs med oss och kommer igen, nya kunder välkomnas också naturligtvis! Garnstugans mellandagsrea drar igång i morgon, trots att det inte är mellandagar längre ;) Håll utkik på garnstugan.fi alltså :)

Handarbetsmässigt då? Jag önskar att 2013 för med sig många härliga, underbara och inspirerande stickträffar, både i butiken i Munsala och kanske även i landet i väster. Stickcaféet i butiken drar för övrigt igång igen om två veckor, håll utkik på facebook...

Jag önskar att året för med sig nya bekantskaper, nya stickningar, finfina garner och kanske också en för mig ny teknik? Ska sticka med glädje hela året, så mycket kan jag lova :) Börjar årets första dag att sticka på min Swallowtail, har börjat med LOTV diagrammet igår, efter att ha luskat ut vad jag gjorde för fel innan, då maskor saknades... Ska även sätta upp maskor för Zombie vixen muddarna idag. För er som har Instagram (jag heter ickamicka där) så kanske ni har sett att det idag startar en KAL för just dessa muddar? Jag tänker haka på, tyckte muddarna var så fina. Här hittar du mönstret (Ravelry). För oss stickande Instagram-mare finns också en grupp på Ravelry, kolla här.


Gott Nytt År go vänner!



2 kommentarer:

  1. Oikein oikein upeaa alkanutta uutta vuotta sinulle ja perheelle!

    SvaraRadera
  2. Jo on kumma jos mä en nyt sit pääsis joku krt mukaan neuletreffeille Munsalaan. Taidan kohta ihan oikeasti alkaa googlettaan noita bussiaikatauluja sinnepäin.. Voishan sitä vaihtelun vuoksi vaikka mennä bussilla kauppaankin, niinhän sitä tehtiin 50-v sitten..

    SvaraRadera