tisdag 13 november 2012

Coriolis

Fick sjalen klar för länge sen. Satte den i blöt i helgen. Efter att ha sköljt sjalen minst tjugo gånger, i alltid lika smutsigt vatten, spände jag ut den igår. Blev faktiskt lite besviken över hur ett så dyrbart garn släpper så massor med färg! När jag nålade ut sjalen var mina händer orange av allt ludd som lossnade från sjalen :/ Men mjuk och go är den och den underbara färgen finns kvar :)

Sjalen tycker jag var svårblockad, jag ville inte riktigt få till formen som jag sett på Ravelry. Men slutresultatet är jag nöjd med.






Kiitos vielä kerran rakas SNY tästä ihanasta langasta! (Fick garnet utav min hemliga vän i oktober paketet, tack!)

Nålade nyss ut min Leaving cowl också. Såå fin gul färg!




3 kommentarer:

  1. Om du häller ättika i sköljvattnet så brukar det binda färgen ( i alla fall för det mesta).

    Sjalen är jättefin! Och Leaving också!

    SvaraRadera
  2. Huivista tuli hieno. Harmi, että värinkestävyys on huono. Onko toiveita viimeiseen pakettiin?

    SvaraRadera
  3. Vilken fin sjal och cowlen gillar jag också jättemycket!!

    SvaraRadera