fredag 27 april 2012

Se viimeinen...

Lyssnar mycket på Samuli Edelmann just nu. Den bästa låten på hans skiva, Tähtipölyä, har jag som ringsignal. På samma skiva finns också en låt som heter Se viimeinen (=Den sista), mycket vacker även den. Och idag kom det sista hemlispaketet, omgång 8 har kommit till sitt slut. I går skickade jag iväg det sista paketet, är rädd att det går in nån dag i maj innan det kommer fram :/

Men jag fick alltså post idag, lovely! Ett tjockt kuvert fullt med godis :) Och jo Alexandra, jag visste det var du som var min hemlis :)



I det här paketet fanns en härlig tidning Underbara idéer, tvättmedelprovpåsar (Soak), ett mininystan Järbo miniull, 2 st nystan Fabel i naturvitt och en härva naturvit Malabrigo Lace. Ja, en vitchokladplatta fanns också med :)











Tusen tusen tack kära du! Jag har precis stickat ett par sockor i Fabel och jag blev storförtjust, älskar det garnet! Mal Lace är ljuuuvligt, måste leta reda på ett mönster, har många idéer i huvudet redan... Chokladen och tidningen packar jag ner i kappsäcken så har jag nåt att ta fram vid poolen nästa vecka. Rhodos, here we come! :)

Sockorna som jag har stickat i Broken seed stitch har inte fastnat på bild innan, men här är de. Det retar mig  ofantligt när jag märkte att den andra sockan är några varv kortare på skaftet :( Men å andra sidan syns det knappast sen när jag använder dem ;)





Både mönstret och garnet föll i smaken, så jag satte genast upp för ett nytt par, denna gång i brunt och rosaspräckligt.








Ljuvligt <3

2 kommentarer:

  1. Fina sockor, kanske lite extra hållbara också?

    SvaraRadera
  2. Så fina sockor och ett så härligt paket. Det finns en award åt dig i min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/2012/05/award.html

    SvaraRadera